Güzel Bir Hafta Sonu Dileriz

Kısa Kısa'da yeni bir Hikaye

Yolunacak Kaz?..

Sağlıcakla Kalın

×

Loading...
LÜTFEN KULAK VERİN "COVİD" TEHLİKELİDİR

















SON YAZILAR :
Loading...


01 Haziran 2012

Leonard Baskin (1922 – 2000)

imagesCA78Y4YP Leonard Baskin (1922 – 2000) Amerikalı heykeltraş, kitap illüstratörü, grafiker, grafik sanatçısı, yazar ve öğretmen.
Yaşamı ve Çalışmaları
Leonard Baskini Amerikalı modern dansçı ve koreograf Sophie Maslow'un ilk kuzenidir.


Yale Üniversitesi'nde öğrenci iken iyi kitap üretiminde uzmanlaşmış küçük özel bir matbaa olan Gehenna Press'i kurmuştur. 1953'den 1974'e kadar Northampton, Massachusetts'deki Smith College'de baskı ve heykel dersleri vermiştir.


Hayatının büyük bölümünde A.B.D.'de yaşamış fakat dokuz yılını, "Crow" (Karga) isimli şiir kitabının illüstrasyonunu yaptığı arkadaşı Ted Hughes'a yakın Tiverton yakınlarındaki Lurley Manor, Lurley,
Devon'da geçirmiştir. Sylvia Plath, The Colossusdaki (1960) sondan bir önceki şiir olan "Sculptor" (Heykeltraş) şiirini Leonard Baskin'e ithaf etmiştir.


121 Leonard Baskin, Franklin Delano Roosevelt Anıtı, Washington, DC., (ithaf 1997), ayrıntıKamusal sipariş eserleri arasında Franklin Delano Roosevelt Anıtı için bir kabartma ve 1994 yılında Ann Arbor'daki Holokost Anıtı için dikilen bronzdan oturmuş bir figür vardır.


Çalışmaları Metropolitan Sanat Müzesi, Boston Güzel Sanatlar Müzesi, Modern Sanatlar Müzesi, Chicago Sanat Enstitüsü, Boca Raton Sanat Müzesi, British Museum, Honolulu Sanat Akademisi ve Vatikan Müzesi gibi birçok ünlü müzede yer almaktadır.


Baskin 3 Haziran 2000'de 77 yaşında ölmüştür.


Portland Sanat Enstitüsü Baskin anısına bir anıta ev sahipliği yapmaktadır.


Ödülleri
Leonard Baskin, Holokost Anıtı Ann Arbor, MichiganGuggenheim Bursu
American Academy of Arts and Letters Altın Madalyası
Amerikan Grafik Sanatları Enstitüsü Özel Liyakat Madalyası
Ulusal Dizayn Akademisi Altın Madalyası



170px-LBAAHol2 images imagesCA3AI9KD imagesCA6J750S imagesCA8LVSXV imagesCAAMGPAJ imagesCAH19NGC imagesCAI7S30A imagesCALMLTPK imagesCAS1V0GT imagesCAX406L0 imagesCATPY0MR baskin-theodule-ribot LB-FDR-Memorial-2

25 Mayıs 2012

Jean Arp (Strasbourg, 1887-Basel, 1966)

MD HKL 008 Fransız heykelcisi ve ozanı (Strasbourg, 1887-Basel, 1966). Strasbourg Uygulamalı Sanatlar Okulu'nda ve Mimar Güzel Sanatlar Okulu'nda öğrenim gören Jean Arp, çağdaş resme ve şiire tutkuyla bağlandı. 1911'de, Matisse ile Picasso'nun tablolarının da yer aldığı bir sergiye katıldı. Kandinsky ve Delaunay'le, Birinci Dünya sava*şından önce de Max Ernst, Modigliani ve Apollinaire'le dostluk kurdu. Savaşa karşı olduğundan İsviçre'ye geçti ve 1915' te Sophie Taeuber'le tanışarak evlendi. Kuruluşundan başlayarak dadacılığın etkinlikleri*ne katıldı. Kolajlar ve duvar halıları yaptı; şiirler yazdı; 1917'de heykel*ciliğe yöneldi. 1925'te Meudon'a yerleştikten sonra, kesilip üst üste konmuş çokrenkli ya da tekrenkli ağaç ya da karton panolardan oluşan ilk "kabartmalar"nıı yaptı, jean Arp'ın, dadacı akıma uyduğu bu dönemden kalma yapıtları ara*sında Fleur-marteau (1917), Ast-te-nombril et fourchettes (1923) ve Horloge (Duvar Saati, 1924) sayılabilir.
MD HKL 009 MD HKM 001 MD HKM 002


SOMUT SANAT
1930 yılında alçı ve mermerden heykeller yapmağa başlayan Jean Arp, fransızca yazdığı ilk şiir kitaplarını da yayımladı. Aynı yıl, yakın arkadaşı Theo van Doesburg, Art concret (Somut Sanat) adlı bir dergi çıkarmaya başladı: O dönemde, non-figüratif resim yapan bazı sanatçılar, yapıtlarının soyut terimiyle nitelendirilmesine karşı çıkmaktaydılar. Özellikle Arp, heykellerinde soyut hiçbir yan bulunmadığım, bu yapıtların gerçeğin bir kopyası değil, gerçeğin bir parçası olduğunu ileri sürerek şöyle diyordu: "Biz doğayı kopya etmek, var olan bir şeyi çoğaltmak istemiyoruz... Biz bir bitkinin meyve vermesi gibi doğrudan doğruya üretmek istiyoruz. Sanatımızda en küçük biı soyutlama izi bulunmadığından, onu somut sanat diye adlandırıyoruz. Temelde böyle bir görüşü benimse Jean Arp, Concretions (Somutlamalar) adını verdiği bir dizi heykel yapmaya girişip, gereçleriyle, hacimleriyle, doğa nesnelerine benzeyen, doğa nesneleriyle karışan biçimler yaratmaya çalıştı. Denizin cilaladığı çakıl taşlarından, bulutların yuvarlaklığından ve kadın bedeninden büyük ölçüde etkilenerek Torse (Gövde, 1931), Bourgeons: (Tomurcuklar, 1938), Sculptun concrete "Mirr" (Somut Heykel "Mirr", 1949), Torse de Choree ( (1958), vb. adlı yapıtlarım ortay koydu.
MD HKM 003 MD HKM 004 MD HKM 005


Kendini bütünüyle sanatına ve şiirlerine adayıp, toplumdan uzak bir yaşam süren Arp, daha yoğun, daha gelişmiş heykeller yaparken, şiirlerinde de dadacılığın bütün özelliklerini ortaya koydu; hattâ düşünce ve estetikte her türlü hareketsizliği alaya aldı. İkinci Dünya savaşından sonra dünyanın bütün sanat çevrelerinde ilgi gör*meye başlayan sanatçının yapıtları, çeşitli yerlerde sergilenirken, şiirle*ri de yeniden yayımlandı; 1954'te Venedik ikiyıldabir Sergisi'nde Uluslararası Heykel Ödülü'nü kazandı. Yaşamının son yıllarında, yakalandığı kalp hastalığı taşı yontmasını engellediği için, sanat yaşamının ilk yıllarındaki gibi alçı ve ağaç yont*maya ve resme yönelen Jean Arp, yeni kabartmalar yaptı: Tete bouteille (1956); Reveil (1957), vb. Heykellerinde ve şiirlerinde,yepyeni bir biçim arayışı içine giren Arp, modern sanatçıların başlıcalarından biri sayılmaktadır.


MD HKM 006 MD HKM 007 MD HKM 008
BAŞLICA YAPITLARI
Heykel: Cobra-Centaure (mermer*den, 1952); Outrance d'une outre mvthique (kireçtaşından, 1952); Torse (Gövde; mermerden, 1953); uatique (mermerden, 1953); Personnage preadamite (Ademöncesi Kişi; ağaçtan, 1952).
Şiir:Le ge de l'air (1946); On my way (Yolumun Üstünde, 1947); Le Voilier dans la foret (Ormandaki Yelkenli, 1957).Ayrıca, Unesco'nun Paris'teki mer*kezi için 15 m uzunluğunda bir ba*kır kabartma yapmış ve birçok şairin (özellikle Tristan Tzara'nın) şiir kitaplarını resimlemiştir.











MD HKM 009 MD HKN 001 MD HKN 002 MD HKN 003 MD HKN 004

12 Mart 2012

Sandro Botticelli

220px-Sandro_Botticelli_083 Asıl adı Alessandro di Mariano di Vanni Filipepi olan, ama daha çok Sandro Botticelli ya da Il Botticello ("Küçük Fıçı") lakabıyla bilinen İtalyan ressamı (1 Mart 1445 – 17 Mayıs 1510). ("Küçük Fıçı") lakabı aslında kuyumcu ağabeyi Antonio Filipepi'ye aittir. Ancak resim eğitiminden önce ağabeyinin yanında çıraklık yaptığı süreçte Alessandro da aynı lakap ile anılmaya başlanmıştır. Kuyumcu çıraklığını bırakarak genç yaşta Fra Filippo Lippi'nin atölyesinde resim, desen ve geometri öğrenmiştir. İlk yapıtlarından olan Yudit Öyküleri'nde (1472, Floransa, Uffizi Galerisi) Lippi'nin ve Lippi'den sonra yanlarında çalıştığı Antonio del Pollaiolo ve Verrocchio'nun etkileri görülür. 1470 yılında, henüz ilk tablolarıyla büyük ün kazanmıştır. Özellikle Müneccim Kralların Tapınması (1475-1476, Uffizi Galerisi) ve Madonna (Louvre Müzesi) bunlar arasında sayılabilir. 1481'de Papa IV. Sixtus tarafından Roma'ya davet edilmiş; Rosselli, Ghirlandaio ve Perugino ile birlikte Sistina Şapeli'nin süslemesinde çalışmıştır. Burada Musa'nın yaşamını canlandıran 3 fresk ile Şeytanın İsa'yı Ayartma Çabaları'nı yapmıştır. Bu eserlerinde zengin ayrıntılar görülür. 1480-1490 yıllarında, olgunluk döneminde Floransa'da Lorenzo de' Medici'nin korumasında sanat çalışmalarını sürdürmüştür. Bu dönemde, Primavera (İlkbahar) (1482, Uffizi), Venüs ile Mars (1483, Ulusal Galeri, Londra), Pallas Athena ile Kentaur (1485, Uffizi) gibi konusunu mitolojiden alan başyapıtlar gerçekleştirmiştir. Bu arada, kiliseler, dinsel dernekler için tablo siparişleri almıştır. Meryem'in Taç Giymesi (1488, Uffizi) bunlardan biridir. Daha sonra zarif ve özgun kompozisyonlar içeren bir dizi Madonna resmi gerçekleştirmiştir. Bunlar arasında Şamdanlı Madonna (Berlin), Magnificat Madonna'sı (1485, Uffizi) ve Narlı Madonna (1487, Uffizi) sayılabilir. Resimlerinde pastel tonlar kullanır. 1491 yılında tanıştığı Savonarola'dan ve vaazlarından çok etkilenmiştir. Son yapıtlarında bu vaazların yarattığı çelişkilerin etkileri görülür. Pieta (1498, Münih Pinakothek'i), Çarmıha Geriliş (Cambridge, ABD), İsa'nın Doğumu (1500, Londra) bu eserler arasında sayılabilir. Ayrıca yoğun anlatım gücü ve güçlü desenlerle, Dante’nin İlahi Komedya'sını resimlemiştir. Botticelli, Rönesans resim sanatının gelişmesinde büyük rol oynamıştır. Kendisini deliliğin sınırına sürükleyen kaygısı, sanatına yön vermiştir. Uçucu ve coşkulu figürler çizmiştir. Ayrıca hastalık derecesine varan zerafet duygusu eserlerine kendine özgü, şiirsel bir hava verir. Yapıtlarında hareket ve duruşun inceliği, ince uzun bedenli, uzun boyunlu ve ciddi ifadeli kadının zarifliği zengin bir doku oluşturur. Botticelli dini konu alan tablolar yapmış olsa da, dinsel bir ressam değil, güzelliğe tutkun bir ressam olmuştur.






















































sbotticelli1


sbotticelli2


sbotticelli4


sbotticelli3


Madonna and Child, Two Angels and the Young St. John the Baptist. c.1467. Tempera on panel. Galleria dell' Accademia, Florence, Italy


Madonna della Loggia. c.1467. Tempera on panel. Galleria dell' Accademia, Florence, Italy.


Discovery of the Body of Holofernes.c.1469-1470. Tempera on panel. Galleria degli Uffizi, Florence, Italy


Judith's Return to Bethulia. c.1469-1470. Tempera on panel. Galleria degli Uffizi, Florence, Italy


sbotticelli5


sbotticelli7


sbotticelli8


sbotticelli6


Madonna in Glory. c.1469-1470. Tempera on panel. Galleria degli Uffizi, Florence, Italy


Madonna and Child and Two Angels.c.1470. Tempera on panel. Museo e Galleria Nazionale di Capodimonte, Naples, Italy


Madonna of the Eucharist.c.1470. Tempera on panel. Isabella Stewart Gardner Museum, Boston, MA, USA


Madonna of the Rosegarden. c.1470. Tempera on panel. Galleria degli Uffizi, Florence, Italy.


sbotticelli11


sbotticelli12


sbotticelli10


sbotticelli9


Adoration of the Magi. c.1470-1474. Tempera on panel. National Gallery, London, UK


ration of the Magi. c.1475. Tempera on panel. Galleria degli Uffizi, Florence, Italy


Madonna and Child with Six Saints.c.1470. Tempera on panel. Galleria degli Uffizi, Florence, Italy


Fortitude. c.1470. Tempera on panel. Galleria degli Uffizi, Florence, Italy


sbotticelli13


sbotticelli18


sbotticelli14


sbotticelli15


Portrait of a Young Man. c.1470-1473. Tempera on panel. Palazzo Pitti, Galleria Palatina, Florence, Italy


Madonna and Child with Eight Angels (Tondo Raczynski). c.1478. Tempera on panel. Staatliche Museen Preubischer Kulturbesitz, Gemaldegalerie, Berlin, Germany.


Portrait of a Man with the Medal of Cosmo the Elder. c.1474-1475. Tempera on panel. Galleria degli Uffizi, Florence, Italy.


Portrait of a Lady (Smeralda Brandini?). c.1470-1475. Tempera on panel. Victoria and Albert Museum, London, UK.


sbotticelli20


sbotticelli19


sbotticelli16


sbotticelli17


Madonna of the Magnificat. c.1480-1481. Tempera on panel. Galleria degli Uffizi, Florence, Italy


Madonna del Libro.c.1480. Tempera on panel. Museo Poldi Pezzoli, Milan, Italy


Portrait of Giuliano de'Medici. c.1476-1477. Tempera on panel. National Gallery of Art, Washington, DC, USA


Portrait of a Woman.c.1475. Tempera on panel. Palazzo Pitti, Galleria Palatina, Florence, Italy


Sayfa 2

Türkiye Şehirleri Türkiye Coğrafyası Dünya Şehirleri Dünya Coğrafyası Ülkeler



  • Blog Yazıları


    Email
    KISA KISA
    X



    Folower Button

    Takipçiler

    Company Info | Contact Us | Privacy policy | Term of use | Widget | Advertise with Us | Site map
    Copyright © 2020. merhancag . All Rights Reserved.

    Bilgi Mesajı

    Duvarı Aşamıyorsan Kapı Aç

    Kıssadan hisse Kısa Kısa'da sizi bekliyor...

    facebook sayfamızı takip edebilirsiniz!