Güzel Bir Hafta Sonu Dileriz

Kısa Kısa'da yeni bir Hikaye

Yolunacak Kaz?..

Sağlıcakla Kalın

×

















SON YAZILAR :
Loading...


30 Ağustos 2021

Kont De Chambrun’dan 30 Ağustos Anısı

ORDULAR İLK HEDEFİNİZ AKDENİZ'DİR.
İLERİ...

Kont de Chambrun Gazi Mustafa Kemal Paşa’nın Büyük Taarruzu‘nu Gazi’nin ağzından şöyle anlatır:

“İzmir hattı ve Bağdat demiryolunun birleştiği noktada bulunan Afyon’da hücuma geçtim, çünkü oradan hücuma geçmek gerekiyordu. Yunanın yaptığı yığınak beni bu şekilde hareket etmeye yönlendiriyordu. Tanyeri ağarırken düşmanı ansızın avlamak için bütün gece yürüyen askerlerimiz, 50 kilometrelik uzaklıkta bir yeri aldıktan sonra hücuma geçebilecek başka birlik dünya da yoktur. Atlı birlikleri Yunan Ordusu’nun gerisine sarkıttım.”

-“Düşmanın sağ kanadını çevirmek mi istiyorsun?” Diye sordum.

-“Hayır. Çok daha geniş bir manevraya giriştim. Düşmanın tamamını kuşatmak istiyordum ve bunu başardım.”  Sesini alçaltarak ilave etti:

-“Annibal’ın Kan’da uyguladığı manevra.”

0 Yorum:

Yorum Gönder

Türkiye Şehirleri Türkiye Coğrafyası Dünya Şehirleri Dünya Coğrafyası Ülkeler



  • Blog Yazıları


    Email
    KISA KISA
    X



    Folower Button

    Takipçiler

    Company Info | Contact Us | Privacy policy | Term of use | Widget | Advertise with Us | Site map
    Copyright © 2020. merhancag . All Rights Reserved.

    Bilgi Mesajı

    Duvarı Aşamıyorsan Kapı Aç

    Kıssadan hisse Kısa Kısa'da sizi bekliyor...

    facebook sayfamızı takip edebilirsiniz!