Güzel Bir Hafta Sonu Dileriz

Kısa Kısa'da yeni bir Hikaye

Yolunacak Kaz?..

Sağlıcakla Kalın

×

















SON YAZILAR :
Loading...


25 Şubat 2020

İZMİR DE BİR ÖĞRETMEN


Çok Güzel, Mutlaka Okuyun ve Paylaşın :
Bugün İzmir'de turladım. Yaşlı bir amca simit satıyordu. Tabi biz gevrek deriz. Simit tezgahının yanında asılı olan tabela dikkatimi çekti...  'Okuma-Yazma öğretilir.' Yazan buydu. Yaşlı amcaya yaklaşıp bir gevrek istedim. Gülen yüzüyle bana bir simit sarıp verdi. Sonra ona 'Gerçekten okuma-yazma öğretiyor musunuz?' Dedim. Hiç düşünmeden cevap verdi. 'Elbette, senin de aklında bulunsun. Eğer çevrende varsa onlara da öğretirim. Hiç sıkılmam.' Dedi. 'Aklımda bulunsun.' Dedim ve. 'Neden simitçilik yapıyorsunuz?' Diye sordum. 'Ben emekli öğretmenim. Aynı gün doğan bir kız bir de erkek çocuğum var. Geçen yıl ikisi de üniversiteyi kazandı.' Dedi. 'İkiz çocuklarınız var. Allah bağışlasın hocam.' 'Sağ ol Evladım. Gel gelelim, ikisinin birden eğitim masraflarını karşılamak zor haliyle. Kızım Tıp okuyor. Bilirsin kitapları pahalı. Oğlanda tutturdu tiyatro sanatçısı olacağım diye. Gerçi geçenlerde onu sahnede izledim. Çok duygulandım. Onlarda çalışıyor boş zamanlarında.' Dedi. Şunu belirteyim bunları söylerken hiç sıkılmadan, isyan etmeden konuşuyordu. Gülen gözler ve tebessümle bakıyordu. ' Siz çok fedakar bir babasınız.' Dedim. 'Öğretmen kimliğinizin hakkını veriyorsunuz. Keşke sizin için bir şeyler yapabilsem.' Dedim. O an bana doğru bakışı aslında içinde bulunan ve sürekli gizlediği çığlığın bir göstergesiydi. Konuştu. 'Gerçekten benim için bir şeyler yapmak ister misin?' Diye sordu. 'Kesinlikle isterim.' Dedim. 'Tek nasihatim evladım. Susma!' Dedi. Başka hiçbir kelime etmedi. O andan sonra bende kendime bir söz verdim. Bu anımı insanlarla paylaşacağım diye. İşte bu yazı benim o emekli öğretmen, dirençli, dimdik ayakta olan hocama saygımı emanet edişimdir. Bir zamanlar onun öğrencilerine yaptığı gibi. Şunu unutmayalım... Bir ülkede emekli öğretmenler, simitçilik, gece bekçiliği ve taksicilik yapıyorsa, o ülkenin vicdanı yok demektir. 

Tuncay Ünaydın 11.06.2012


0 Yorum:

Yorum Gönder

Türkiye Şehirleri Türkiye Coğrafyası Dünya Şehirleri Dünya Coğrafyası Ülkeler



  • Blog Yazıları


    Email
    KISA KISA
    X



    Folower Button

    Takipçiler

    Company Info | Contact Us | Privacy policy | Term of use | Widget | Advertise with Us | Site map
    Copyright © 2020. merhancag . All Rights Reserved.

    Bilgi Mesajı

    Duvarı Aşamıyorsan Kapı Aç

    Kıssadan hisse Kısa Kısa'da sizi bekliyor...

    facebook sayfamızı takip edebilirsiniz!